Dit alternatief bestaat uit verschillende bouwstenen.
Extra containerbehandelingscapaciteit
Noordzeeterminal
(13)
Europaterminal
(10)
DGD Oost
(6)
Aanmeerlengte zeevaart
+1940m
(d -18m LAT)
+1100m
(d -18m LAT)
+0m
Aanmeerlengte binnenvaart (dedicated)
+350m
+300m
+495m
Terreinoppervlakte
+125ha
+39,9ha
+22,5ha
Capaciteit (M+B)
+3,7 mio TEU (import/export terminal)
+2,3 mio TEU (import/export terminal)
+0,7 mio TEU (import/export terminal)
Terminals:
13
Noordzeeterminal (NZT): substantiƫle uitbreiding in noordelijke richting;
10
Europaterminal (EUT): uitbreiding in zuidelijke richting;
6
Deurganckdok Oost: uitbreiding aan de oostzijde van het Deurganckdok mits herlocalisatie van het bedrijf Ashland. De bouwsteen voorziet geen bijkomende kaailengte voor zeeschepen. De bijkomende kaaien die aan de Scheldezijde worden gerealiseerd zijn gericht op binnenvaart.
Logistiek: 174 ha
D
Logistiek Park Schijns (ca. 82 ha)
E
Churchillzone (ca. 92 ha)
Multimodale ontsluiting tot hoofdnet
Nieuwe laad- en losbundel 750 m NZT en EUT
Wacht- en ondersteuningsbundels
Noorden Zandvlietsluis + ontdubbeling sporen tot complex Stabroek A12
Zuiden uitgebreide EUT + ontdubbeling sporen tot Lillobrug